Looking for something?

In Standard

Nu sunt impotriva sistemului, sistemul este impotriva mea

Nu sunt impotriva sistemului, sistemul este impotriva mea

Guest post by Marian Bratu

Haideti sa va spun o poveste petrecuta pe la ANAF.

Am o societate la care sunt asociat unic si administrator si acum vreo doua trei saptamanani m-am hotarat sa ii fac 150 si 152.
Ma duc la S4 sa depun documentatia si am uitat sa iau cu mine certificatul constatator (stiam ca se cere). Ajung la ghiseu mi se solicita constatatorul de la Registrul Comertului, realizez ca l-am uitat, asa ca ii intreb pentru ce au nevoie de el atata timp cat toate datele de la Registru pot fi vazute de ei in forma actualizata (constatatorul meu era vechi de un an).
Mi se comunica faptul  ca asa este procedura si ii rog sa ma ajute cu baza legala unde este solicitat acest document (recunosc ca nu stiam exact legea – o citisem la momentul in care a devenit obligatorie depunerea 112 online si ramasesem doar cu informatia ca se cere procura autentica in mod abuziv – nu era si cazul meu intrucat eram administrator si certificatul digital era pe numele meu dar atat imi aminteam din lege).
Dupa ce am discutat cu vreo 3 persoane (o sefa si doua functionare de la ghiseu), una din functionare imi listeaza din ghidul ANAF documentatia suport pentru 150 si 152 dar nu eram multumit si i-am spus ca acela este un ghid informativ dar eu vreau sa vad legea. M-au trimis la asistenta dar am refuzat sa mai merg acolo si m-am intors la birou sa studiez legea. Dupa ce o citesc ma dumiresc nu numai ca nu se cere constatator in cazul in care semnatura ii apartine administratorului dar nici macar cand administratorul imputerniceste pe altcineva sa le depuna nu se cere imputernicire autentica.
Asa ca ma intorc la S4 cu documentul care este solicitat prin ordinul 858/2008, document emis sub semnatura privata si insist sa mi se primeasca documentatia sau sa o refuze dar sa imi treca sub refuz motivul pentru care este refuzata. Ajung din nou la sefa departamentului de la ANAF care, in mai putin de un minut, tipareste situatia actualizata de la registru din care reies toate informatiile de care aveau nevoie pentru a inregistra 150 si 152 astfel incat pana am ajuns la birou aveam dreptul de a depune declaratii online si sa verific dosarul fiscal al societatii!

systemfight

 

Vazand ca merge treaba m-am hotarat sa merg mai departe! Asa ca dupa o saptamana m-am intors la ANAF Sector4 cu doua documentatii pentru doua firme in care administratorul nu avea certificat digital si declaratiile trebuiau depuse de o societate de contabilitate (semnatura apartinand expertului contabil care administra respectiva societate de contabilitate).

In mod similar respect prevederile ordinului 858/2008 iar cand ajung la ghiseu reiau procedura (ma asez la rand sa le depun mi se cere procura notariala, eu cer sa vorbesc cu sefa, ei ma incurajeaza sa merg la o alta administratie sau sa le depun prin registratura, eu le comunic ca am stat la rand la ghiseu astfel incat nu intentionez sa le depun prin registratura etc).
In fine, vine sefa (ma recunoaste, eu ii zambesc , ea imi comunica ca situatia este diferita de cea precedenta, eu ii comunic ca sunt constient de acest lucru dar in continuare nu am regasit nicaieri in lege unde mi se cere procura autentica, dansa imi comunica ca si daca mi le primeste nu vor fi aprobate, eu ii comunic ca nu am absolut nici o problema in aceasta privinta atata timp cat mi se comunica motivul pentru care nu mi le primesc, agream impreuna ca nu le voi depune prin registratura si ca nu plec de la ghiseu pana nu mi le primesc sau mi le refuza motivat precum si faptul ca atat dansa cat si eu trebuie sa respectam aceeasi lege) si domnia sa hotareste sa le primeasca si dupa ce se analizeaza solicitarile ori sa le respinga (motivat) ori sa le aprobe.
Intre timp ma sfatuiesc pe aceasta chestiune cu un prieten  si amandoi cadem de acord ca normalitatea ar fi ca solicitarile sa fie aprobate si ajungem la urmatoarele opinii:
1. Documentul suport pentru 150 si 152 solicitat de ANAF nu este o procura autentica ci un document eliberat de contribuabil (nu de Registru ) din care sa rezulte dreptul solicitantului de a semna declaratii fiscale pentru contribuabil.
2. In caz ca va exista un refuz acesta trebuie comunicat solicitantului (detinatorul certificatului digital) nu contribuabilului (societatea) pentru ca legea face diferentiere intre solicitant si contribuabil.

Cert este ca astazi am primit aprobarea formularelor 150 si 152 neinsotite de procura autentica iar documentatia a fost depusa in Bucuresti la ANAF sectorul 4.
Stiu din discutii de pe acest grup ca la alte administratii din tara nu se solicita procura autentica dar pentru mine a fost o premiera pentru Bucuresti.
Ma gandesc ca poate ajuta si pe altii aceasta informatie si incearca aceasta procedura in Bucuresti pentru a nu ramane un caz izolat.

0 Comentarii 4731 Vizualizari

Related Post

Lasa un raspuns